Avustralya Başbakanı Anthony Albanese, 16 yaş altındaki çocuklara yönelik getirilen sosyal medya kısıtlamalarının daha etkin uygulanabilmesi amacıyla teknoloji şirketlerine yönelik denetimleri sıkılaştırmak için çalıştıklarını açıkladı.
Avustralya yayın kuruluşu ABC’nin aktardığı bilgilere göre, parlamentoda bir konuşma yapan Albanese, popüler sosyal medya platformlarının sahibi olan teknoloji şirketlerinin, çevrim içi ortamlardaki zararlı içeriklere karşı yeterince sorumluluk almadığını savundu. Başbakan Albanese, bu şirketleri denetleyecek yasal mekanizmaları daha da güçlendirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Kullanıcıları “aşırıcı” içeriklere yönlendiren algoritmalara dair endişelerin arttığına dikkat çeken Albanese, konuya ilişkin “Yapılacak daha çok şey var” değerlendirmesinde bulundu.
Avustralya’da sosyal medya kullanımına yaş sınırı getirilmişti
Ülkede 16 yaş altındaki gençlerin sosyal medya platformlarına erişimini kısıtlayan yasal düzenleme, 10 Aralık 2025 tarihinde yürürlüğe girmişti. Söz konusu düzenleme kapsamında şu platformlar yaş kısıtlamasına tabi tutuluyor
- X, Instagram, Facebook, TikTok, YouTube ve Snapchat
- Reddit, Twitch, Threads ve Kick
Avustralya hükümeti, yürürlüğe koyduğu bu yasayla algoritmaların ve zararlı içeriklerin gençler üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmeyi amaçlıyor.
Yasal yükümlülüklerini yerine getirmeyen, yani 16 yaş altındaki çocukların hesaplarını kapatmak için gerekli ve makul adımları atmayan teknoloji şirketlerine 49,5 milyon Avustralya doları (yaklaşık 32,9 milyon ABD doları) tutarında idari para cezası uygulanması öngörülüyor.














