Başbakan Ünal Üstel, Türkiye’deki Tüm Emlak Danışmanları Birliği tarafından KKTC’de Esentepe’de düzenlenen “Gayrimenkul Zirvesi”nde yaptığı konuşmada, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin Doğu Akdeniz’in yükselen yatırım merkezlerinden biri haline geldiğini vurguladı.
Gayrimenkul sektörünün ekonominin lokomotif sektörlerinden biri olduğunu belirten Başbakan Üstel, sektörün önünü açacak her adımın ülke ekonomisinin de önünü açacağını ifade etti. Yatırımın en çok ihtiyaç duyduğu unsurun güven olduğunu dile getiren Üstel, “Hükümet olarak en büyük önceliğimiz; yatırımcının güven duyduğu, öngörülebilir ve istikrarlı bir ekonomik ortam oluşturmaktır.” dedi.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin bir hukuk devleti olduğunu ve mülkiyet konusunda uluslararası hukukun öngördüğü etkili iç hukuk mekanizmalarına sahip olduğunu hatırlatan Üstel, “Yatırım yapan herkes şunu bilmelidir ki devletimiz, hukuk güvenliğini koruma konusunda kararlıdır.” ifadelerini kullandı.
“Gayrimenkul Zirvesi, KKTC’nin gelecek vizyonu adına son derece önemli bir buluşma”
Başbakanlık’tan yapılan açıklamaya göre Başbakan Ünal Üstel, zirvedeki konuşmasında etkinliğin önemine değinerek, “Gayrimenkul sektörü sadece bina yapmaktan ibaret değildir. Gayrimenkul sektörü, şehir kurmaktan da ötedir. Yaşam kurmaktır. Ekonomiyi büyütmektir. İstihdamı artırmaktır. Yeni yatırımların önünü açmaktır ve en önemlisi, bir ülkenin geleceğini inşa etmektir.” şeklinde konuştu.
Hükümet olarak göreve geldikleri ilk günden itibaren bu vizyonla hareket ettiklerini belirten Üstel, ülkeyi sadece bugüne değil, gelecek elli yıla hazırlayacak adımları kararlılıkla hayata geçirdiklerini söyledi. Üstel, “Yeni Ercan Havalimanı ile ulaşım altyapımızı güçlendirdik. Yeni yollarla şehirlerimizi birbirine daha güçlü bağladık. Sağlık yatırımlarımızla yaşam kalitesini yükselttik. Enerji alanında yüzyılın projelerini hayata geçirmek için tarihi adımlar atıyoruz. Su, elektrik ve dijital altyapımızı geleceğe hazırlıyoruz. Çünkü güçlü şehirler, güçlü altyapıyla kurulur. Güçlü ülkeler ise güçlü şehirler üzerine yükselir.” dedi.
“Hükümet olarak önceliğimiz; yatırımcının güven duyduğu bir ekonomik ortam oluşturmak”
Gayrimenkul sektörünün bugün ekonominin en önemli lokomotiflerinden biri olduğunu ifade eden Başbakan Üstel, şunları kaydetti
“Yüzlerce firmamıza, binlerce çalışanımıza, onlarca alt sektöre hayat vermektedir. Mobilyadan inşaata, mimariden mühendisliğe, bankacılıktan sigortacılığa kadar çok geniş bir ekonomik ekosistemi beslemektedir. Bu nedenle sektörümüzün önünü açacak her adım, ülke ekonomimizin de önünü açacaktır. Biz bunun bilinciyle hareket ediyoruz. Ancak biliyoruz ki yatırımın en çok ihtiyaç duyduğu şey güvendir. Güven varsa yatırım vardır. İstikrar varsa büyüme vardır. İşte hükümet olarak en büyük önceliğimiz; yatırımcının güven duyduğu, öngörülebilir ve istikrarlı bir ekonomik ortam oluşturmaktır.”
“Yatırım yapan herkes bilmelidir ki devletimiz, hukuk güvenliğini koruma konusunda kararlıdır”
KKTC’nin hukuk devleti kimliğine vurgu yapan Üstel, mülkiyet hakları konusunda uluslararası hukuka uygun iç hukuk mekanizmalarının devrede olduğunu belirterek şöyle devam etti
“Yatırım yapan herkes şunu bilmelidir ki devletimiz, hukuk güvenliğini koruma konusunda kararlıdır. Biz hiçbir zaman korku üretmeye çalışan anlayışlara teslim olmadık. Çözüm üreten bir hükümet olduk. Yatırımın önünü açan bir hükümet olduk. Üreteni destekleyen bir hükümet olduk. Çalışanı koruyan bir hükümet olduk. Çünkü biliyoruz ki; yatırımcı kazanırsa ülke kazanır. Sektör kazanırsa halk kazanır. Halk kazanırsa Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti kazanır.”
Önümüzdeki dönemde şehirleşme vizyonunu daha da ileriye taşıyacaklarını ifade eden Başbakan Üstel, çevreyi koruyan, modern, akıllı şehir uygulamalarını benimseyen ve sürdürülebilir yaşam alanlarını destekleyen yeni bir kalkınma modeliyle yola devam edeceklerini söyledi.
Yatırımcılara da seslenen Üstel, “Bugün burada bulunan her yatırımcı, her girişimci ve her sektör temsilcisi, ülkemizin geleceğine inanan insanlardır. Siz yatırım yaptıkça biz önünüzü açmaya devam edeceğiz. Siz ürettikçe biz destek vermeye devam edeceğiz. Siz kazandıkça ülkemiz kazanacak.” dedi.
Kamu ile özel sektör arasındaki güçlü iş birliği sayesinde KKTC’nin Doğu Akdeniz’in en güvenilir yatırım, yaşam ve gayrimenkul merkezi olma yolunda kararlı adımlarla ilerleyeceğini belirten Üstel, zirvenin düzenlenmesinde emeği geçen tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ederek, sonuçların sektör ve ülke için hayırlı olmasını diledi.













